ΙΟΝ

Τη Δευτέρα 24 Φεβρουαρίου 2020 το τμήμα Β2 του σχολείου μας επισκέφτηκε τις εγκαταστάσεις της μοναδικής ελληνικής γαλακτοβιομηχανίας, της ΙΟΝ. Οι μαθητές ξεναγήθηκαν στους χώρους παραγωγής και συσκευασίας της σοκολάτας. Ενημερώθηκαν από τους υπεύθυνους της εταιρείας για τα προϊόντα της εταιρείας, τον τρόπο παρασκευής κάθε ειδους σοκολάτας, την ιστορία της εταιρίας, αλλά και τον ρόλο της εταιρείας στην ελληνική βιομηχανία. Η ξενάγηση ολοκληρώθηκε με σοκολατενια κεράσματα και άφησε σε όλους γλυκές αναμνήσεις . Συνοδοί καθηγητές Παύλος Μαυργονατος και Νατάσσα Δέτσικα.

Συμμετοχή στον διαγωνισμό «Λέμε όχι στον σχολικό και διαδικτυακό εκφοβισμό»

Συμμετέχουμε με ολιγόλεπτο βίντεο στον  σχολικό ψηφιακό  διαγωνισμό «Λέμε όχι στον σχολικό και διαδικτυακό εκφοβισμό» από το Διεθνές Κέντρο Ολυμπιακής Εκεχειρίας και το British Council.

Ο διαγωνισμός έχει στόχο να αναδείξει τα ιδανικά και τις αξίες του Ολυμπισμού και της Ολυμπιακής Εκεχειρίας, και πώς αυτές βοηθούν στην επίλυση διαφορών και γενικότερα στην ανάπτυξη μιας φιλειρηνικής κουλτούρας. Επιπλέον, έχει σκοπό να βοηθήσει τους μαθητές να αποκτήσουν αυτοπεποίθηση και δεξιότητες παρουσίασης των ιδεών τους.

Συμμετοχή στον διαγωνισμό “Education Leaders Award”

Η συμμετοχή του σχολείου μας στον διαγωνισμό “Education Leaders Awards” αφορά την κατηγορία “Καλλιέργεια Περιβαλλοντικής Συνείδησης”.

Τα Education Leaders Awards φιλοδοξούν να παρουσιάζουν κάθε χρόνο, όλο το φάσμα των δραστηριοτήτων που ξεχωρίζουν και που δημιουργούνται από την εκπαιδευτική κοινότητα της χώρας μας, σε κάθε γεωγραφικό διαμέρισμα και σε κάθε βαθμίδα εκπαίδευσης, με σκοπό την αναβάθμιση της εκπαιδευτικής εμπειρίας, τόσο των διδασκόμενων όσο και των διδασκόντων.

Στα βραβεία συμμετέχουν και παρουσιάζονται εκπαιδευτικές δράσεις και πρωτοβουλίες, που αξιολογούνται και επιβραβεύονται από την Κριτική Επιτροπή, την οποία συνθέτουν εκπαιδευτικοί, εμπειρογνώμονες, πανεπιστημιακοί και εκπρόσωποι εκπαιδευτικών φορέων.

Συμμετοχή στον διαγωνισμό “Κάν’ το ν’ ακουστεί 2020”

Τη σχολική χρονιά 2019-2020 και για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά συμμετέχουμε στον διαγωνισμό “Κάν’ το ν’ ακουστεί 2020” με τον τίτλο “Εκπέμπουμε σήμα κινδύνου, αγκαλιάζουμε τη Γη” που συνδιοργανώνεται από την Εκπαιδευτική Ραδιοτηλεόραση του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων και το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο Κύπρου του Υπουργείου Παιδείας και Πολιτισμού και απευθύνεται σε μαθητές/-τριες Π.Ε. και Δ.Ε. της Ελλάδας, της Κύπρου, της Ομογένειας, αλλά και στις υπόλοιπες σχολικές μονάδες διεθνώς, για το σχολικό έτος 2019-2020.

Σ’ αυτό τον  Μαθητικό Διαγωνισμό Ραδιοφωνικού Μηνύματος και Τραγουδιού συμμετέχουμε  με ραδιοφωνικό μήνυμα και πρωτότυπο τραγούδι.

Μέσω της ραδιοφωνικής και μουσικής δημιουργίας στοχεύεται οι μαθητές:

Να ευαισθητοποιηθούν στο περιβαλλοντικό μείζον ζήτημα στη βάση της αειφόρου ανάπτυξης και να είναι σε θέση να επιχειρηματολογούν για την προστασία του πλανήτη.

Να συμβάλλουν στην προώθηση της περιβαλλοντικής και κοινωνικής δικαιοσύνης.

 Να αποκτήσουν οράματα, ικανότητες και αξίες που θα τους βοηθήσουν να διαπραγματεύονται και να σχεδιάζουν ατομικά και συλλογικά τους κοινωνικούς όρους της αειφορίας προσδιορίζοντας αυτόνομα το παρόν τους και επαγρυπνώντας για το μέλλον των γενεών που θα έλθουν.
 Να κατανοήσουν ότι ως άτομα έχουν καθήκοντα απέναντι στην κοινότητα και να καταστούν ενεργοί πολίτες, ικανοί να εργαστούν για ένα καλύτερο μέλλον.
 Να αναπτύξουν δεξιότητες που αφορούν στις νέες τεχνολογίες και στον γραμματισμό στα Μέσα και στην Πληροφορία (ψηφιακή και οπτικοακουστική παιδεία).
 Να γίνουν κριτικοί ακροατές, κατά το στάδιο της αξιολόγησης των συμμετοχών μεταξύ συνομηλίκων, και να αποκτήσουν δεξιότητες κριτικού γραμματισμού, καλλιεργώντας την ευγενή άμιλλα και τον υγιή συναγωνισμό ανάμεσα στους συμμετέχοντες.
 Να αποτελέσουν πολλαπλασιαστές της δράσης και να συμβάλουν στη διάχυση του μηνύματος για την περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση, ιδιαίτερα κατά το στάδιο της ηλεκτρονικής ψηφοφορίας.
 Να αξιοποιήσουν τις δυνατότητες από τη βιωματική και δημιουργική μάθηση και να εκφραστούν καλλιτεχνικά με αυθόρμητο και πηγαίο τρόπο.

Ημερίδα Ψηφιακής Παιδείας

Την Παρασκευή 14 Φεβρουαρίου 2020, οι μαθητές του Β2 του παρακολούθησαν τη 10η Ημερίδα Ψηφιακής Παιδείας και Συνεχιζόμενης Εκπαίδευσης για την ορθή χρήση τεχνολογιών από τα παιδιά & τους εφήβους, “Το ταξίδι του Αριάδνη συνεχίζεται..”, Η Ημερίδα πραγματοποιήθηκε στο Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών υπό την αιγίδα του ΥΠΑΙΘ και της Ελληνικής Εταιρείας Εφηβικής Ιατρικής, με τη συνεργασία του Ευρωπαϊκού Προγράμματος SELMA και της Μονάδας Εφηβικής Ιατρικής. Μαθητές από σχολεία από πολλές περιοχές της χώρας και στo πλαίσιo του μαθητικού διαγωνισμού HACATHON, παρουσίασαν τις εργασίες τους και επέδειξαν μια ιδιαίτερη ευαισθητοποίηση για τη Ρητορική του μίσους, το cyberbulling, και τις επιπτώσεις της μη ορθής χρήσης του διαδικτύου στην προσωπικότητα και τον τρόπο ζωής των εφήβων. Στο τέλος δόθηκαν διπλώματα σε όλους τους μαθητές που παρακολούθησαν την ημερίδα. Συνόδευσαν: κα Ζερεφού και κα Κάσση.

Μάνος Κοντολέων

Την Πέμπτη 20 Φεβρουαρίου 2020 επισκέφτηκε τη σχολική μας βιβλιοθήκη ο συγγραφέας παιδικής και εφηβικής λογοτεχνίας κος Μάνος Κοντολέων, για να διδάξει τη Δημιουργική Γραφή στην ομάδα του πολιτιστικού μας προγράμματος «Αν έχεις έναν κήπο και μια βιβλιοθήκη, έχεις όλα όσα σου χρειάζονται». Ο συγγραφέας στη γνωριμία του με τα παιδιά τούς είπε ότι κάθε λογοτέχνης εκφράζει μέσα από το έργο του τη δική του οπτική γωνία για τον κόσμο.

Μας μίλησε για τη μαγεία της δημιουργικής γραφής, η οποία δεν αναπαριστά απλώς την πραγματικότητα, αλλά την επαναδημιουργεί. Έτσι, αλλάζει όχι μόνο τον αναγνώστη, αλλά και τον συγγραφέα, είτε παρουσιάζοντας μια πρωτότυπη, διαφορετική οπτική γωνία για τη ζωή, είτε επινοώντας ιστορίες και πλοκές που εκφράζουν με παραστατικό τρόπο την κοινή ανθρώπινη μοίρα.

Υπογράμμισε ότι η δημιουργική γραφή είναι τα λογοτεχνικά δημιουργήματα στα οποία ο συγγραφέας, γράφοντας , έχει σε μεγάλο βαθμό την τάση για ποιητικότητα και λυρισμό. Τόνισε μάλιστα ότι η ποιητικότητα και ο λυρισμός του τον βοηθούν να καταλάβει όχι μόνο τον πραγματικό κόσμο που μας περιβάλλει, αλλά και τον βαθύτερο ψυχοσυναισθηματικό κόσμο. Μάς διάβασε αποσπάσματα του βιβλίου του και έπειτα παρακίνησε τα παιδιά, ενθαρρύνοντάς τα, να εμπνευστούν από αυτήν την ανάγνωση και να δημιουργήσουν το δικό τους λογοτεχνικό κείμενο, να γίνουν τα ίδια μικροί συγγραφείς.

Τα παιδιά γράφοντας συνειδητοποίησαν ότι κάθε συγγραφέας μετουσιώνει τον κόσμο σε λέξεις με μια διαδικασία που είναι υποκειμενική και μέσα από αυτήν παρουσιάζει τα κλειδιά που ξεκλειδώνουν τον λογοτεχνικό του λόγο, αλλά και τα αντικλείδια που τον καθιστούν κομμάτι του αναγνώστη. Στη διαδικασία αυτή ο συγγραφέας έρχεται αντιμέτωπος με τον γραπτό λόγο, αλλά και με τον εσωτερικό και εξωτερικό του κόσμο. Πρέπει να αναζητήσει τα κατάλληλα λεκτικά εργαλεία, το λόγο, το ύφος, με τα οποία η ιδέα που έχει, μπορεί να υλοποιηθεί λογοτεχνικά. Έτσι θα καταφέρει να αποδοθούν με επιτυχία οι περιγραφές του, η θεματική του έργου του, η οπτική γωνία της γραφής του, αλλά και ο τρόπος της αφήγησής του. Τα παιδιά ήρθαν αντιμέτωπα με αυτά τα ζητήματα συγγραφής, γράφοντας το δικό τους κείμενο , ενώ παρακολούθησαν τον συγγραφέα με μεγάλο ενδιαφέρον. Δημιούργησαν με ενθουσιασμό τα δικά τους κείμενα που ήταν ευφάνταστα και πρωτότυπα.

Στο τέλος της συνάντησής μας, ο συγγραφέας αποχαιρετώντας τα παιδιά τούς υπενθύμισε ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΟΥΝ ΣΥΝΕΧΕΙΑ, γιατί το να θέλει κάποιος να γράψει, χωρίς όμως να διαβάζει, είναι μια μάταιη προσπάθεια. Η συστηματική ανάγνωση, όπως τούς είπε, προσφέρει σε έναν συγγραφέα ιδέες, έμπνευση, θεματολογία, αλλά και πολύτιμα μαθήματα ζωής. Ελπίζουμε σε μια μελλοντική δημιουργική συνάντηση και με άλλους συγγραφείς στο σχολείο μας.

Υπεύθυνη καθηγήτρια: Παπαδάκου Ελένη

 

Ίδρυμα Στ. Νιάρχος

Την Τετάρτη 12 Φεβρουαρίου 2020 η Γ΄ Γυμνασίου επισκέφτηκε το ΚΠΙΣΝ, για να ξεναγηθεί στις εγκαταστάσεις της Εθνικής Βιβλιοθήκης της Ελλάδος. Το ΚΠΙΣΝ αποτελεί έναν σημαντικό προορισμό πολιτισμού, που φιλοξενεί ένα πλήθος πολιτιστικών, εκπαιδευτικών, αθλητικών, περιβαλλοντικών και ψυχαγωγικών εκδηλώσεων και δράσεων, προσφέροντας στα παιδιά πολιτιστικές εμπειρίες, καθώς και ευκαιρίες ψυχαγωγίας και μάθησης. Η Εθνική Βιβλιοθήκη της Ελλάδος με ιστορία δύο αιώνων περίπου, περισσότερα από 1 εκατομμύριο βιβλία και περιοδικά και ένα πλήθος σπάνιων χειρόγραφων κωδίκων από τον 9ο ως τον 19ο αιώνα, αποτελεί θεματοφύλακα της ελληνικής γραμματείας και συνδετικό κρίκο του παρελθόντος, του παρόντος και του μέλλοντος. Οι μαθητές μας ξεναγήθηκαν στο χώρο της βιβλιοθήκης για περίπου 1 ώρα και ενημερώθηκαν για τη λειτουργία της ως χώρου μελέτης, έρευνας και εκπαίδευσης, ως εκκολαπτηρίου νέων ιδεών και ανοιχτού τόπου μάθησης. Έδειξαν ενδιαφέρον για το Δανειστικό Τμήμα, το οποίο προσφέρει μια ξεχωριστή συλλογή για παιδιά, εφήβους και ενήλικες σε συνδυασμό με ένα ευρύ φάσμα εκπαιδευτικών και διαδραστικών προγραμμάτων. Η εκδρομή μας ολοκληρώθηκε με έναν απολαυστικό περίπατο στο Πάρκο Σταύρος Νιάρχος, ένα από τα μεγαλύτερα σημεία πρασίνου στην Αθήνα, που καλύπτει μια έκταση 210 στρεμμάτων.

Ελληνικά Πετρέλαια

Οι μαθητές των τμημάτων Γ3 και Γ5 επισκέφτηκαν, την Τετάρτη 12 Φεβρουαρίου 2020, τον χώρο των ΕΛΠΕ, Διυλιστήρια Ασπροπύργου. Ενημερώθηκαν από τους υπεύθυνους για τις δραστηριότητες των διυλιστήριων, συζήτησαν με εργαζόμενους και ξεναγήθηκαν στους χώρους όπου γίνεται η επεξεργασία του πετρελαίου. Συνοδοί καθηγητές Ν Δέτσικα, Φ. Κατσιμπερνακη, Β. Σγουροπουλος.

Μύρτιλλο Cafe

Μια ιδιαίτερη εμπειρία βιωματικής μάθησης είχαν την Τετάρτη 12 Ιανουαρίου 2020, οι μαθητές και μαθήτριες της Β’ Γυμνασίου. Στον πολυχώρο Μύρτιλλο Cafe ( πάρκο ΚΑΠΑΨ- Αμπελόκηποι). Στόχος του εκπαιδευτικού προγράμματος ήταν να αντιληφθούν οι μαθητές την αξία της υλοποίησης μιας ιδέας και της επίδρασης που έχει αυτή η ιδέα όταν αφορά τον συνάνθρωπο.

Οι μαθητές, χωρισμένοι σε ομάδες και με την βοήθεια εμψυχωτών, μπαίνουν σε ρόλο και ανακαλύπτουν διαφορετικά κομμάτια του Μύρτιλλου. Στο πρώτο μέρος μαθαίνουν πώς η κοινωνική ευαισθησία κάποιων ανθρώπων έγινε ιδέα ενώ στο δεύτερο μέρος του προγράμματος καλούνται να μοιραστούν τη δική τους ιστορία, φτιάχνοντας μια αφίσα, η κάθε ομάδα χωριστά, και να την παρουσιάσουν στις άλλες ομάδες.

Το θαύμα της Άννυ Σάλιβαν

«Η γλώσσα μας βγάζει από το σκοτάδι της ψυχής και μας φέρνει στο φως», λέει η Άννυ Σάλιβαν στη μικρή Έλεν Κέλλερ, ένα παιδί τυφλό και κωφάλωλο που μετατράπηκε με τη δύναμη της αγάπης και την επιμονή της δασκάλας της σ’ ένα χαρισματικό πλάσμα. Μια πολύ συγκινητική παράσταση με πολλά μηνύματα και απόλυτα συνυφασμένη με τη σημερινή Παγκόσμια Ημέρα Ελληνικής γλώσσας, – Κυριακή 9 Φεβρουαρίου 2020– μιας και τονίζεται στο έργο πολλές φορές η αξία της γλώσσας, ως όχημα επικοινωνίας, κοινωνικοποίησης και ελευθερίας.

Μια παράσταση που μας διδάσκει ότι το θαύμα δε γίνεται μόνο του αλλά εμείς το δημιουργούμε με την επιμονή μας! Σε βρεφική ηλικία, η Έλεν Κέλλερ έχασε όραση, ακοή και φωνή, ενώ μέχρι τα έξι χρόνια ήταν ένα αγρίμι, το οποίο ζούσε μέσα στην απόλυτη σιωπή και το σκοτάδι. Οι γονείς της στην απόγνωσή τους κάλεσαν την Άννυ Σάλιβαν, μια εικοσάχρονη δασκάλα, που ήταν άτομο με αναπηρία και η ίδια αφού είχε μειωμένη όραση, για να τη βοηθήσει. Με την επιμονή της και κυρίως με την αγάπη της κατόρθωσε να μετατρέψει τη μικρή σ’ ένα χαρισματικό πλάσμα με σπάνιες πνευματικές αρετές.«Το θαύμα της Άννυ Σάλιβαν» είναι ένα από τα πιο γνωστά θεατρικά έργα σ’ όλο τον κόσμο. Εμπνευσμένο από μια αληθινή ιστορία που συνέβη στον αμερικανικό νότο στα τέλη του 19ου αιώνα. Ηρωίδες, δύο γυναίκες -πρότυπα θέλησης και πίστης- η Έλεν Κέλλερ και η δασκάλα της, Άννυ Σάλιβαν.

Η μικρή Έλεν ξεπέρασε όλα της τα προβλήματα και με την υπομονετική καθοδήγηση της δασκάλας της κατάφερε να μιλήσει με τη νοηματική γλώσσα, αλλά και να γράφει και να διαβάζει με τη μέθοδο Μπράιγ. Σπούδασε σε γνωστά κολέγια, όπου αρίστευσε και στη συνέχεια αφιέρωσε όλη της τη ζωή στην εκπαίδευση των τυφλών και κωφών, διδάσκοντας καινοτόμα παιδαγωγικά συστήματα και διαφωτίζοντας γονείς και δασκάλους μέσα από την οδυνηρή της εμπειρία. Το «Θαύμα της Άννυ Σάλιβαν» είναι, λοιπόν, ένα βιογραφικό ντοκουμέντο, μια συγκινητική ιστορία. Πρωτίστως όμως αποτελεί έναν ύμνο στην ανθρώπινη θέληση και γνώση, στον ηρωικό αγώνα του ανθρώπου ενάντια στις ίδιες του τις αδυναμίες.

Το έργο αυτό, που γυρίστηκε ταινία το 1962, με τεράστια επιτυχία και πολλά Όσκαρ, παίζεται στο θέατρο Μεταξουργείο με πρωταγωνίστρια τη Γιασεμί Κηλαηδόνη και τη μικρή Κατερίνα Κανάκη, με την οποία βγάλαμε αναμνηστική φωτογραφία. Το παραπάνω εντάσσεται στο πλαίσιο της δράσης «Πάμε θέατρο;», με συμμετοχή μαθητών, καθηγητών και γονέων το Σ/Κ.

Υπεύθυνη δράσης: Παπαδάκου Ελ. Συνοδοί: Περτσινίδου Κ., Ζαφειριάδου Κ., Κυριακοπούλου Γ., Γεωργοπούλου Μ.