2000 – 2001

Ο υγρότοπος του Σχινιά…

Θύμα των Ολυμπιακών Αγώνων;

Η περιβαλλοντική μας ομάδα, αποτελείται από 24 παιδιά και ξεκίνησε να δουλεύει τον Οκτώβρη του 2000.

Το θέμα μας: οι υγρότοποι και ειδικότερα ο υγρότοπος του Σχοινιά.

Επιλέξαμε τους υγροτόπους για την ιδιαίτερη και οικολογική τους αξία.

Ο υγρότοπος του Σχοινιά επελέγη σαν ιδιαίτερο θέμα μελέτης, γιατί πέρα από τα ενδιαφέροντα οικολογικά και ιστορικά του χαρακτηριστικά, την εποχή αυτή βρέθηκε στο επίκεντρο της επικαιρότητας και έγινε αντικείμενο διαμάχης μεταξύ αυτών που υποστηρίζουν την κατασκευή του Κωπηλατοδρομίου και των υποστηρικτών της αντίθετης άποψης

Για την προσέγγιση και γνωριμία με το θέμα μας:

Μελετήσαμε τους υγροτόπους.

Η γνωριμία μας με αυτούς έγινε με την χρησιμοποίηση διαφόρων εκπαιδευτικών πακέτων και παιχνιδιών σχετικών με το θέμα. Δουλέψαμε σε ομάδες και αξιοποιήσαμε την βιβλιοθήκη του σχολείου μας. Η κάθε ομάδα συγκέντρωνε στοιχεία για το θέμα της και ενημέρωνε τις άλλες. Για τον σκοπό αυτό κατασκευάσαμε και διαφάνειες με εικόνες και σχεδιαγράμματα.

Συγκεντρώσαμε

στοιχεία από άρθρα και συνεντεύξεις που δημοσιεύονταν στον καθημερινό τύπο σχετικά με το θέμα του Σχοινιά, τα διαβάζαμε και συζητούσαμε πάνω σ’ αυτά προσπαθώντας να διαμορφώσουμε άποψη.

Η Περιβαλλοντική Ομάδα στη Θεσσαλονίκη

Επισκεφθήκαμε:

Τον υγρότοπο του Σχοινιά, το Ε.Κ.Θ.Ε, το Περιβαλλοντικό κέντρο Αργυρούπολης, κάναμε παρατήρηση πουλιών στον Εθνικό κήπο με την βοήθεια της Ορνιθολογικής Εταιρείας.
Σημαντικότερη εμπειρία :Η τετραήμερη επίσκεψη στον υγρότοπο της Κερκίνης, όπου μας δόθηκε η δυνατότητα της άμεσης επαφής με έναν υγρότοπο και η ευκαιρία να κάνουμε διάφορες δραστηριότητες (παρατήρηση πουλιών, βλάστησης, ποδηλασία κ.ά).

Παρατήρηση πουλιών στην Κερκίνη

Κατασκευάσαμε:

Μακέτες. Μία που απεικονίζει τον σημερινό Σχοινιά και μία άλλη που παρουσιάζει την εικόνα της περιοχής όπως πρόκειται να διαμορφωθεί μετά τα έργα για το Κωπηλατοδρόμιο, ώστε να μπορεί να γίνει παραστατικά η σύγκριση. Κατασκευάσαμε επίσης μια μακέτα από πηλό της Κερκίνης.

    1. Χάρτες: Ένα χάρτη που απεικονίζει την περιοχή του Μαραθώνα και το πώς έγινε η μάχη, και έναν άλλο που βασίζεται σε μελέτη του καθηγητή της Γεωλογίας κου Μαργιολάκου, που υποστηρίζει την άποψη πώς την εποχή της μάχης του Μαραθώνα, η περιοχή του σημερινού Σχοινιά ήταν θάλασσα.
    2. Δύο εκπαιδευτικά παιχνίδια σχετικά με τους υγροτόπους.
    3. Διαφάνειες με σχέδια και σκίτσα σχετικά με το θέμα.
    4. Φυτολόγια, φωτογραφίες, slides, video και όλο το υλικό που συγκεντρώσαμε από την επίσκεψη μας στην Κερκίνη.

Μα πάνω απ’ όλα, συνδεθήκαμε μεταξύ μας, αναπτύξαμε πνεύμα συνεργασίας και αλληλεγγύης, νοιώσαμε τι σημαίνει να δουλεύεις με κοινό στόχο και μοιραστήκαμε στιγμές που δύσκολα θα ξεχάσουμε.

Από την Έκθεση που έγινε στο 2ο Γυμνάσιο Γέρακα το Μάιο του 2004

Μακέτα του Σχινιά, όπως προβλέπεται
να διαμορφωθεί μετά τα έργα
για το Κωπηλατοδρόμιο

Η Περιβαλλοντική ομάδα

Οι μαθητές

Αλαμπάνου Φωτεινή
Αλεβιζοπούλου Γιωργία
Αποστολάκη Μαίρη
Βελέντζα Φρόσω
Βιτωράτου Ειρήνη
Δημητροπούλου Πέννυ
Ζίγκηρη Κωνστάντια
Θεοδώρου Ελίνα
Καλογήρου Μαρία
Καρούτζου Βιβή
Νέγκρη Σύλβια
Ντάφλος Μπάμπης

Σεργάκη Χρύσα
Σιώκου Μυρτώ
Στουραίτη Μαρία
Στρατήγη Ελσα
Στυλιανόπουλος Γιώργος
Τριγάζης Ανδρέας
Τσαμπού Ιωάννα
Τυροκομάκη Κατερίνα
Χαϊρεδίνογλου Βασίλης
Χόρτης Γιώργος
Ψαραύτης Κώστας
Ψιματίκας Γιώργος

Οι καθηγήτριες

Ντίνα Τσαγκάρη
Ράνια Ζακοπουλου