Θαλασσογραφίες

 Θαλασσογραφίες

“Είναι ωραία η θάλασσα γιατί κινείται πάντα…”

     Στα πλαίσια του προγράμματος Περιβαλλοντικής εκπαίδευσης υλοποιήθηκε φέτος στο σχολείο μας πρόγραμμα σχετικό με την θάλασσα και τίτλο “Θαλασσογραφίες”. Ο τίτλος αυτός επελέγη από τους καθηγητές της παιδαγωγικής ομάδας προκειμένου να γίνει η έγκριση του προγράμματος, τα παιδιά της ομάδας όμως στην πρώτη τους συνάντηση επέλεξαν τον τίτλο του προγράμματος που είναι… “Είναι ωραία η θάλασσα γιατί κινείται πάντα…”.

Η αφίσα του προγράμματος

Οι λόγοι για τους οποίους επιλέξαμε να ασχοληθούμε με την θάλασσα ροέκυψαν μετά από συζήτηση:

  • Η ζωή ξεκίνησε από την θάλασσα.
  • Η χώρα μας περιβάλλεται από θάλασσα.
  • Πολλοί Έλληνες ασχολούνται με αυτήν (αλιεία, ναυτιλία, τουρισμός κ.τ.λ.).
  • Η ρύπανση της έχει σχέση με την ποιότητα ζωής.
  • Όλοι έχουμε επαφή με αυτήν (ψυχαγωγία, σπορ).
  • Η παράδοση μας είναι συνδεδεμένη με αυτήν (χορός, τραγούδι κ.τ.λ.).
  • Αποτελεί πηγή καλλιτεχνικής έμπνευσης (χορός, τραγούδι κ.τ.λ.).
  • Δίνει ψυχική γαλήνη.
  • Χρήσιμη για τη ζωή.
  • Δυνατότητα επικοινωνίας μεταξύ των λαών.
  • Απόκτηση γνώσεων.

      Μετά από συζήτηση με τα παιδιά επίσης προέκυψε και ο τρόπος με τον οποίον θα προσεγγίζαμε το θέμα μας ώστε να πετύχουμε όσο το δυνατόν πληρέστερα τους στόχους μας που ήταν:

  • Να γνωρίσουν την θάλασσα
  • Να ευαισθητοποιηθούν για τα προβλήματα που αντιμετωπίζει η θάλασσα και γενικότερα για τα περιβαλλοντικά προβλήματα
  • Να αναζητήσουν λύσεις
  • Να συνεργαστούν μεταξύ τους αλλά και με ειδικούς επιστήμονες
  • Να διαμορφώσουν κανόνες συμπεριφοράς για την σωστή διαχείριση του περιβάλλοντος
  • Να αποκτήσουν δεξιότητες και να αναδείξουν τα ταλέντα τους
  • Να χαίρονται την επαφή με την φύση

Στις όχθες του Στρυμόνα. Παίρνοντας δείγματα νερού για ανάλυση

Λίμνη Κερκίνης. Μάρτιος 2003

Έτσι για την προσέγγιση και γνωριμία με το θέμα μας:

Μελετήσαμε:

τα θαλάσσια οικοσυστήματα Χρησιμοποιήσαμε διάφορα εκπαιδευτικά πακέτα και παιχνίδια.
Τα παιδιά δούλεψαν σε ομάδες και αξιοποίησαν την βιβλιοθήκη του σχολείου μας. Η κάθε ομάδα συγκέντρωνε στοιχεία για το θέμα της και ενημέρωνε τις άλλες. Για τον σκοπό αυτό κατασκεύασαν διαφάνειες με κείμενα, σχέδια και σκίτσα και τις εργασίες τους αυτές παρουσιάζουμε στην συνέχεια

Επισκεφθήκαμε:

  • Το Κ.Π.Ε Αργυρούπολης
  • Το Ε.Κ.Θ.Ε.
  • Τη Γαία
  • Ακτή του Σαρωνικού και του Ευβοϊκού (μελέτη στο Πεδίο)
  • Τη λίμνη Κερκίνη και το σπήλαιο Αλιστράτης.

Επίσκεψη στη “Γαία”, Μάρτιος 2003

“Γαία”. Πρόγραμμα για το νερό

Συλλέξαμε:

Φυτά και όστρακα της θάλασσας και οργανώσαμε έκθεση

Κατασκευάσαμε:

  • Ανεμόμετρο,
  • Ανεμοδείκτη,
  • Νερόμυλο
  • Μακέτα με τις ακτές της Αττικής

Φωτογραφήσαμε, βιντεοσκοπήσαμε, παρατηρήσαμε μικροοργανισμούς

      Τα βασικά συναισθήματα που μένουν από την όλη εμπειρία είναι η χαρά και ο ενθουσιασμός που πήραμε από την επαφή μας με το περιβάλλον και ένα αυξημένο αίσθημα ευθύνης απέναντι σ’ αυτό.

Η Περιβαλλοντική ομάδα

Οι μαθητές

Βίτσιος Στράτος
Γεωργιοπούλου Αναστασία
Γκούβας Θεοδωρής
Γουργουλέτης Άγγελος
Δημητρόπουλος Ανδρέας
Ζαπάντη Βίλλη
Ζίγκηρης Θοδωρής
Κάβουρα Χριστίνα
Καίρου Δάφνη
Καρτέρη Δέσποινα
Μανουράς Χρήστος
Μαυρογόνατου Ρούλα
Μηλιώνη Μαγδαληνή
Μιχελής Μιχάλης
Μολφέτα Ειρήνης

Σεργάκη Χρύσα
Μπίμπα Ειρήνη
Μπουλούτα Γεωργία
Μπουσιάδη Σοφία
Μποφίλιος Γιάννης
Παιδής Νίκος
Παπαϊωάννου Ειρήνη
Παυλίδου Χρυσάνθη
Πετουσάκης Γιάννης
Σαριδάκη Αγγελική
Στυλιανόπουλος Ηλίας
Τσιλαφάκης Αριστοτέλης
Φαρμάκη Τζίνα
Χρυσανθοπούλου Ζωή
Ψιματτίκας Παναγιώτης

Οι καθηγήτριες

Ουρανία Ζακοπούλου
Ντίνα Λούμου