2001 – 2002

Η Χημεία και η Βιολογία στο Εδώλιο

Θεατρικό έργο γραμμένο από τους μαθητές.

     Βασική αρχή που πρέπει να εφαρμόζεται κατά τη διδασκαλία των φυσικών επιστημών είναι η σύνδεση των επιστημών αυτών με τη ζωή. Με αφορμή το τρομοκρατικό χτύπημα της Νέας Υόρκης και της φοβίας που ακολούθησε για ένα ενδεχόμενο νέο χτύπημα με χημικά και βιολογικά όπλα, οι μαθητές ενημερώθηκαν για τα όπλα αυτά. Στόχος μας ήταν να συζητηθούν οι ευθύνες των επιστημόνων για τα όπλα αυτά και γενικότερα να συζητηθεί το θέμα επιστήμη και ηθική.

      Οι μαθητές μετέφεραν τους προβληματισμούς αυτούς στην κοινότητα του σχολείου, στη συνέχεια στους γονείς τους και στους συμπολίτες μας ώστε να ξεκινήσει ένας γόνιμος διάλογος που απέβλεπε στην ενημέρωση και στον προβληματισμό του κοινωνικού μας περίγυρου. Απώτερος στόχος μας ήταν να αντιληφθούν οι μαθητές ότι έχουν την υποχρέωση σαν ενεργοί πολίτες να ενημερώνονται, να παίρνουν θέση απέναντι στα προβλήματα αλλά και να πιέζουν για βελτίωση της ζωής τους και του κόσμου στον οποίο ζούν.

      Γράφτηκε λοιπόν ένα θεατρικό έργο από τα παιδια και τον χημικό κ. Σαραντόπουλο. Οι πηγές ήταν από διαλέξεις, συνέδρια και άρθρα εφημερίδων και περιοδικών. Όλη η θεατρική παράσταση υπάρχει σε βιντεοκασέτα και είναι στη διάθεση όποιου το θελήσει.

H XHMEIA KAI H ΒΙΟΛΟΓΙΑ ΣΤΟ ΕΔΩΛΙΟ
Θεατρικό έργο γραμμένο από τους μαθητές
Παρουσιάστηκε στο σχολείο τον Μάιο και Ιούνιο του 2002

      Πιστεύουμε πως μια από τις βασικές αρχές που πρέπει να εφαρμόζονται κατά την διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών είναι η σύνδεση των επιστημών αυτών με την ζωή.

      Στις συζητήσεις που κάναμε λοιπόν μέσα στην τάξη και με αφορμή το τρομοκρατικό κτύπημα στην Νέα Υόρκη και της φοβίας που ακολούθησε για ένα ενδεχόμενο νέο κτύπημα με Χημικά ή Βιολογικά όπλα χρειάστηκε να ενημερώσουμε τους μαθητές μας για τα όπλα αυτά. Όπως ήταν εύλογο η συζήτηση μας έφερε στο θέμα της ευθύνης των επιστημόνων για αυτά τα όπλα αλλά και στο γενικότερο θέμα «Επιστήμη και Ηθική».

      Τους προβληματισμούς αυτούς σκεφτήκαμε μαζί με τα παιδιά να μεταφέρουμε σε ένα ευρύτερο σύνολο ανθρώπων, την κοινότητα του σχολείου μας κατ’αρχήν και στην συνέχεια στους γονείς και στους συμπολίτες μας επιδιώκοντας το ξεκίνημα ενός γόνιμου διαλόγου που θα απέβλεπε στην ενημέρωση και τον προβληματισμό του κοινωνικού μας περίγυρου.

      Στόχος μας ήταν μέσα από την διαδικασία αυτά να αντιληφτούν τα παιδιά πως μπορούν και έχουν υποχρέωση σαν ενεργοί πολίτες να ενημερώνονται, να παίρνουν θέση απέναντι στα προβλήματα αλλά και να πιέζουν και να διεκδικούν για την βελτίωση της ζωής τους και του κόσμου στον οποίο ζουν.

      Επιλέξαμε να κάνουμε τα παραπάνω με έναν τρόπο όχι κουραστικό αλλά αντίθετα ιδιαίτερα αγαπητό. Αυτόν της θεατρικής παράστασης. Γιατί πιστεύουμε πως η επιστήμη και η Τέχνη αποτελούν ένα θαυμάσιο ζευγάρι.

      Το έργο γράφηκε από εμάς σε συνεργασία με τους μαθητές και τον κο Σαραντόπουλο-Χημικό ο οποίος έγραψε το τμήμα του έργου που αφορά τον Χημικό πόλεμο. Τον ευχαριστούμε θερμά.

      Οι μαθητές του 2 ου Γυμνασίου είναι οι ουσιαστικοί δημιουργοί αυτού του έργου. Η συνεργασία μαζί τους αλλά και οι 4 παραστάσεις που δώσανε θα μας μείνουν αξέχαστες.

      Οι πηγές μας ήταν από πρακτικά διαλέξεων και συνεδρίων και άρθρα εφημερίδων και περιοδικών.

Ράνια Ζακοπούλου – Γιάννα Νομικού

Οι μαθητές

Eιρήνη Βιτωράτου
Γεωργία Δουζίνα
Ελίνα Θεoδώρου
Σέβη Καγιά
Διονύσης Καλογερόπουλος
Πάντη Καρδάρα
Δημήτρης Κίτσιος
Μαριάννα Μπίμπα
Πανωραία Ναστούλη

Μπάμπης Ντάφλος
Αγγελική Προκόπη
Χρύσα Σεργάκη
Μυρτώ Σιώκου
Μαρία Στουραϊτη
Γιώργος Στυλιανόπουλος
Ανδρέας Τριγάζης
Κατερίνα Τυροκομάκη

Οι καθηγήτριες

Ουρανία Ζακοπούλου
Ντίνα Λούμου
Γιάννα Νομικού