Διαγωνισμός “Η πόλη μου μεταμορφώνεται”

Καλή επιτυχία στους μαθητές του Α1 για τη συμμετοχή τους στον διαγωνισμό “Η πόλη μου μεταμορφώνεται”.

Τον τελευταίο χρόνο, οι πόλεις άλλαξαν λόγω της πανδημίας. Πώς αντιλήφθηκαν τα παιδιά αυτή την αλλαγή; Για τον διαγωνισμό μας Η ΠΟΛΗ ΜΟΥ ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΝΕΤΑΙ, οι λέξεις έγιναν γράμματα και εκείνα με τη σειρά τους έγιναν σχήματα και εικόνες για να περιγράψουν αυτή την πρωτοφανή μεταμόρφωση.
Μετά τα δύο σεμινάρια δημιουργικής γραφής και animation που παρακολούθησαν οι μαθητές, δημιούργησαν τις δικές τους ταινίες animation.
Ευχαριστούμε τη συγγραφέα κα Ελένη Σβορώνου και τον ΚΑΡΠΟ για τη διοργάνωση των σεμιναρίων και του διαγωνισμού.

3η διαδικτυακή συνάντηση μαθητών – ERASMUS+ KA3 “BePart”

Την Τετάρτη 12 Μαΐου 2021 πραγματοποιήθηκε η 3η διαδικτυακή συνάντηση των μαθητών του ευρωπαϊκού προγράμματος ERASMUS+ ΚΑ3 “BePart”, με οικοδεσπότες το σχολείο των Πορτογάλων, Escola Secundária de Paços de Ferreira.
Μας ξενάγησαν στη χώρα, στην πόλη και στο σχολείο τους, καθώς και το πρόβλημα που μέσω του προγράμματος θέλουν να αντιμετωπίσουν, τoν διαδικτυακό εκφοβισμό. Οι μαθητές κατέθεσαν τις απόψεις γι’ αυτό, και κατόπιν έπαιξαν ένα διαδικτυακό παιχνίδι (escape room) με αυτή τη θεματική. Στο τέλος μας αποχαιρέτησαν με μουσική fado.

1η διαδικτυακή συνάντηση μαθητών – ERASMUS+ KA2 “Climate Change is here”

Την Παρασκευή 21 Μαΐου 2021, οι μαθητές από την Ισπανία, Ελλάδα, Πορτογαλία, Ιταλία, Κροατία, του ευρωπαϊκού προγράμματος ERASMUS+ KA2 “Climate Change is here”, συναντήθηκαν διαδικτυακά, παρουσίασαν το σχολείο τους και τους εαυτούς τους. Ένα διαδικτυακό ταξίδι σε πέντε χώρες και πολιτισμούς μέσα από τα μάτια των μαθητών. Στο τέλος κλείσαμε με το διαδικτυακό παιχνίδι escape room που σχεδιάσαμε ειδικά για το πρόγραμμα με την καθοδήγηση της καθηγήτριας κας Χάβρη.

Δημιουργική Γραφή και Animation

Την Παρασκευή 14/5/2021 οι μαθητές του Α1 είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν και να συμμετάσχουν στο διαδικτυακό λογοτεχνικό εργαστήρι δημιουργικής γραφής που διοργάνωσε και πραγματοποίησε το Κέντρο Εκπαιδευτικών Δράσεων και Διαπολιτισμικής Επικοινωνίας, «Καρπός». Βασικός στόχος του εργαστηρίου είναι η καλλιέργεια της δημιουργικότητας και της έκφρασης των παιδιών μέσα από τα οπτικοακουστικά μέσα. Οι μαθητές έχουν τη δυνατότητα να εκφραστούν μέσα από την γραφή και το animation για την περίεργη αυτή χρονιά που ζήσαμε και να σκεφτούν με έναν πρωτότυπο τρόπο τη σχέση που απέκτησαν με την πόλη και τη γειτονιά τους. Το εργαστήρι συντόνισε και καθοδήγησε η συγγραφέας παιδικής λογοτεχνίας Ελένη Σβορώνου και το παρακολούθησαν 200 μαθητές από 11 πόλεις και χωριά.
Στο πρώτο μέρος του εργαστηρίου τα παιδιά εργάστηκαν χωρισμένα σε ομάδες και με καλή συνεργασία σχεδίασαν σκίτσα και χάρτες με θέμα: «Η πόλη μου μεταμορφώνεται», ανακάτωσαν γράμματα και δημιούργησαν νέες λέξεις, έγραψαν σύντομα κείμενα με συναίσθημα, φαντασία και χιούμορ, συγκέντρωσαν «ένα τσουβάλι λέξεις», δημιούργησαν αφηγηματικό κείμενο ελεύθερης επιλογής με θέμα: «Ένας επισκέπτης αδειάζει την πόλη μου (πανδημία)».
Στο δεύτερο μέρος του εργαστηρίου, που πραγματοποιήθηκε την Τρίτη 18/5/2021, τα παιδιά δημιούργησαν συνεργατικά ιστορίες- animation με θέμα « Η μεταμόρφωση της πόλης μου» με την καθοδήγηση των ειδικών και την παρακολούθηση σχετικού video. Θα ακολουθήσει διαγωνισμός και βράβευση των 5 επικρατέστερων δημιουργιών.
Ήταν πραγματικά μια πρωτότυπη, ευφάνταστη, δημιουργική και ψυχαγωγική εκπαιδευτική δραστηριότητα για τους μαθητές μας.
Ευχαριστούμε την κα Σβορώνου και την κα Λεωνίδα, εκ μέρους του ΚΑΡΠΟΥ, για την πρωτοβουλία και διοργάνωση των εργαστηρίων. Υπεύθυνη καθηγήτρια: Παπαδάκου Ελένη

Διαγωνισμός BRAVO SCHOOLS

Ψηφίζουμε και τις 5 δράσεις του 2ου Γυμνασίου Γέρακα στον Διαγωνισμό Bravo Schools και συμβάλλουμε στην ανάδειξή τους!
Τα ευρωπαϊκά προγράμματα ERASMUS+ KA3 “BePart”, ERASMUS+ KA2 «Let’s say stop to violence together», ERASMUS+ KA2 «Climate Change is here», ERASMUS+ KA2 «Education ‘in’,’for’ and ‘through culture and herirtage», και η δράση της ομάδας UNESCO για την Τεχνητή Νοημοσύνη, συμμετέχουν στον διαγωνισμό BRAVO Schools, συνδέοντας τις δράσεις τους με τους 17 Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης.

Σχολική Εβδομάδα Ενεργών Πολιτών “ΑCT – ACTive Citizenship

Με μεγάλη χαρά, την Τρίτη 18 Μαΐου 2021, το σχολείο μας φιλοξένησε διαδικτυακά Γυμνάσια της αρμοδιότητας των Δ/νσεων Δ/θμιας Εκπ/σης της Αν. Αττικής, Β’, Γ’, Δ’ Αθήνας καθώς και της Μαγνησίας και της Πρέβεζας.
Η εκδήλωση «ACT-ACTive citizenship – Αξιοποιώντας γνώσεις και δεξιότητες» πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο της Σχολικής Εβδομάδας Ενεργών Πολιτών: “ACT – ACTive citizenship” του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, ως διάχυση του Ευρωπαϊκού προγράμματος ERASMUS+ KA3 “ACT-ACTive citizenship” στο οποίο συμμετείχαμε από τη σχολική χρονιά 2018 – 2019.
Χαιρετισμούς απηύθυναν η κα Ζέττα Μ. Μακρή, Υφυπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, Αρμόδια σε θέματα Α’/θμιας, Β’/θμιας Εκπαίδευσης και Ειδικής Αγωγής, η κα Βασιλική Μακρή, Προϊσταμένη της Διεύθυνσης Ευρωπαϊκών και Διεθνών Θεμάτων ο κ. Ανδρέας Αλεξανδρής, Διευθυντής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Αττικής, και η κα Κορίννα Περτσινίδου, Διευθύντρια του 2ου Γυμνασίου Γέρακα.
Η κα Ζέττα Μακρή συνεχάρη όλα τα Γυμνάσια που ανταποκρίθηκαν στο κάλεσμα του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων να συμμετέχουν στην εκδήλωση, προκειμένου να ανταλλάξουν Καλές Εκπαιδευτικές Πρακτικές σχετικά με την ιδιότητα του ενεργού πολίτη και τους τρεις θεματικούς άξονες του “ACT”, την «Καταπολέμηση διακρίσεων», την «Κοινωνική ένταξη» και την «Πολιτισμική ετερότητα», καθώς και να ευαισθητοποιηθούν από τα Σχέδια Δράσης των Γυμνασίων “ACT” της Περιφέρειας Αττικής. Επίσης έστειλε το μήνυμά της για το Ευρωπαϊκό Δίκτυο Πληροφόρησης για την εκπαίδευση «Ευρυδίκη». Σ’ αυτό το σημείο βράβευσε την Αλεξιάδη Ειρήνη, η οποία εκτός από την αφίσα της ημέρας της εκδήλωσης, σχεδίασε με πολλή έμπνευση για δημιουργική φαντασία την αφίσα του Ευρωπαϊκού Δικτύου «Ευρυδίκη». Πιο συγκεκριμένα είπε: «Με πολλή χαρά και πολύ καμάρι σε βραβεύω έστω και με αυτόν τον λίγο ψυχρό και απόμακρο διαδικτυακό τρόπο αλλά να ξέρεις ότι έχεις όλων μας τον θαυμασμό, τα συγχαρητήρια, τα οποία θα μεταφέρεις στους γονείς σου αλλά και στους εκπαιδευτικούς σου. Σου εύχομαι να έχεις μια καλή πρόοδο στη ζωή σου. Δεν αντελήφθης μόνο όλη αυτή την πρωτοβουλία που έγινε, την υλοποίησες, την αποτύπωσες, την έκανες πιο εύπεπτη και πιο εύληπτη για όλους τους συμμαθητές σου και τις συμμαθήτριές σου και είμαι σίγουρη ότι αν συνεχίσεις έτσι, θα έχεις μια ξεχωριστή ζωή και θα καμαρώνουμε όλοι για σένα και μαζί κι εγώ που είχα την ευκαιρία να σε γνωρίσω έστω και με αυτόν τον τρόπο τον απόμακρο». Για το σχολείο μας είπε η κα Υφυπουργός: «Θέλω να συγχαρώ και να πω ότι το ταλέντο, η ευρηματικότητα, η διάθεση να προσφέρει και να δημιουργήσει η Ειρήνη ήταν αποτέλεσμα και της καλής συνεργασίας με τους εκπαιδευτικούς. Δεν αρκεί μόνο το παιδί να έχει τη διάθεση, την ευφυία και την εργατικότητα να κάνει κάτι, χρειάζεται και ο εκπαιδευτικός να σκύψει πάνω του και να συνεργαστεί μαζί του. Άρα τα συγχαρητήρια εγώ θα τα επιμερίσω και στους δυο, μη παραλείποντας βεβαίως και την οικογένεια, που κι αυτή έχει συνεισφέρει στο να δημιουργηθεί μια τόσο συγκροτημένη προσωπικότητα».
Κατόπιν, παρουσιάστηκαν οι κεντρικές εισηγήσεις, από τον κ. Ψάλτου, «Η έννοια του Ενεργού Πολίτη – active citizenship – στην εκπαίδευση» και από την κα Τσιαντούλα, «Ένα σωστά δομημένο Σχέδιο Δράσης “ACT” – O ρόλος των μαθητών/μαθητριών και των εκπαιδευτικών».
Τέλος παρουσιάστηκαν οι δράσεις των εξής σχολείων: 4ο Γυμνάσιο Αλίμου, Γυμνάσιο Δροσιάς, 1ο Γυμνάσιο Μοσχάτου «Ιωάννης Μακρυγιάννης», 5ο Γυμνάσιο Βόλου, 4ο Γυμνάσιο Πρέβεζας, 1ο Γυμνάσιο Ελληνικού, 1ο Γυμνάσιο Σπάτων, 3ο Γυμνάσιο Παλλήνης, 1ο Γυμνάσιο Ιλίου, 7o Γυμνάσιο Περιστερίου, 2ο Γυμνάσιο Παλλήνης, Γυμνάσιο Κρυονερίου, 3ο Γυμνάσιο Μοσχάτου, 2ο Γυμνάσιο Αρτέμιδος.
Καλεσμένος της εκδήλωσης ήταν ο κ. Καλλιάνος, Επισκέπτης καθηγητής του Παν. Της Βόννης και πρ. Αν. Στέλεχος της ΕΕ, που με ενθουσιασμό παρακολούθησε όλες τις παρουσιάσεις.
Το δικό μας σχολείο παρουσίασε τις δράσεις του στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus+ KA3 «ΒePart – Youth Led Development for Schools Participatory Management” ως συνέχεια των δράσεων του στο πρόγραμμα ACT και σύμφωνα με τον σχεδιασμό του εννοιολογικού πλαισίου του προγράμματος και συγκεκριμένα της 2ης θεματικής ενότητας, Κοινωνική Ένταξη.
Τον συντονισμό της εκδήλωσης ανέλαβε η κα Παπατριανταφύλλου, Εθνική Συντονίστρια του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων για τα ERASMUS+ KA3 “ACT” & “T4E”, όπως και τον συντονισμό όλων των ημέρων της Σχολικής Εβδομάδας Ενεργών Πολιτών: “ACT – ACTive citizenship». Την ευχαριστούμε θερμά για την τιμητική πρόσκληση φιλοξενίας και οργάνωσης της εκδήλωσης και για τη στήριξή της στη υλοποίηση των ευρωπαϊκών προγραμμάτων ERASMUS+ KA3, “ACT – ACTive Citizenship” και “ΒePart”.
Ευχαριστούμε θερμά όλους τους Δ/ντές και εκπαιδευτικούς για τα καλά τους λόγια για τη διοργάνωση
Η Σχολική Εβδομάδας Ενεργών Πολιτών: “ACT – ACTive citizenship” ξεκίνησε τη Δευτέρα 17 Μάϊου 2021 και ολοκληρώθηκε την Παρασκευή 21 Μαΐου 2021, την Παγκόσμια Ημέρα Πολιτιστικής Ποικιλομορφίας για τον Διάλογο και την Ανάπτυξη, με πρόταση από το ΙΕΠ να ενταχθεί η παιδαγωγική μεθοδολογία του ACT στα Εργαστήρια Δεξιοτήτων, που διεξάγονται σε όλη τη χώρα.
Κατά τη διάρκεια αυτής της εβδομάδας είχαν την ευκαιρία να παρουσιάσουν τις πρωτότυπες δράσεις τους 70 σχολεία από την Αττική και αλλά και την περιφέρεια, Δημοτικά, Γυμνάσια και Λύκεια, να ανταλλάξουν καλές πρακτικές και να οραματισθούν ένα αύριο με συνέργειες και νέες δράσεις. Μια εβδομάδα – θεσμό που θα την αναμένουμε με χαρά και προσμονή κάθε χρόνο!

Ευχαριστούμε τη μαθήτριά μας Αλεξιάδη Ειρήνη για τη δημιουργία της αφίσας της ημέρας της εκδήλωσης και της αφίσα του Ευρωπαϊκού Δικτύου «Ευρυδίκη».

H Κεντρική αφίσα για όλες τις ημέρες:

ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΑΦΙΣΑ

 

Στοιχεία μαθητών της Γ’

Αγαπητοί γονείς της Γ’ Γυμνασίου,

Ενόψει της εφαρμογής για την εγγραφή των μαθητών στο Λύκειο, παρακαλούμε να μας ενημερώσετε για τα παρακάτω συμπληρώνοντας τη φόρμα που ακολουθεί.
Αφορά ΜΟΝΟ ενημέρωση του σχολείου μας και δεν υποκαθιστά την ηλεκτρονική δήλωση εγγραφής, την οποία θα κληθείτε σε μεταγενέστερο στάδιο να υποβάλετε με κωδικούς του TAXISNET όταν ενεργοποιηθεί η πλατφόρμα του ΥΠΑΙΘ.
Σημαντικό: Ο κηδεμόνας που θα δηλώσετε στην παρούσα φόρμα θα πρέπει να έχει κωδικούς ΤΑXISNET και να είναι δηλωμένος στο myschool.

https://forms.gle/J5x8FdhWGG1Bozhy7

Από τη Δ/νση

Οδηγίες Επαναλειτουργίας σχολείου – Μάιος 2021

Ωρολόγιο τμημάτων Μάιος-Ιούνιος 2021

Ωρες κουδουνιών 2020-21

ΟΔΗΓΙΕΣ-ΕΠΑΝΑΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ-ΣΧΟΛΕΙΟΥ-ΜΑΙΟΣ 2021

Δ1α_ΓΔ οικ_27707_4_5_21_KYA ΦΕΚ Β 1825_ΣΕΛΦ ΤΕΣΤ

Ενημέρωση-γονέων-από-10-5-2021

Βίντεο με οδηγίες για το self test:

Αγαπητοί γονείς/κηδεμόνες,

Ξεκινάμε για μια ακόμη φορά σε ένα πιο ανανεωμένο σχολείο. Από τον Φεβρουάριο και έπειτα με πρωτοβουλία των μαθητών του ευρωπαϊκού προγράμματος ERASMUS+ ΚΑ3 “BePart” σε συνεργασία με τον Δήμο Παλλήνης, τον ΣΓΚ, τον Σύλλογο Διδασκόντων και τον επιστάτη του σχολείου μας, οι αίθουσες διδασκαλίας βάφτηκαν με χρώματα που μας θυμίζουν τη φύση, οι τουαλέτες επίσης βάφτηκαν και επιδιορθώθηκαν ζημιές σ’ αυτές, οι κουρτίνες πλύθηκαν, σιδερώθηκαν και επιδιορθώθηκαν, χαλασμένες καρέκλες χρησιμοποιήθηκαν για εξωτερικά παγκάκια, οι αίθουσες στολίστηκαν με παλιούς ιστορικούς χάρτες και ο σχολικός κήπος ανανεώθηκε με νέες καλλιέργειες. Ευχαριστούμε όλους όσους συνέβαλλαν σ’ αυτό το εκπληκτικό αποτέλεσμα!

Ελπίζουμε οι μαθητές μας να χαρούν την επιστροφή τους για τον επιπλέον λόγο ότι θα βρεθούν  σε ένα καθαρό, φωτεινό και  χαρούμενο σχολικό περιβάλλον και ως εκ τούτου να το σεβαστούν.

Από εσάς τους γονείς/κηδεμόνες, ζητάμε τη συνεργασία σας προκειμένου να ξαναλειτουργήσουμε με όλους τους κανόνες που ισχύουν από την έναρξη της πανδημίας και να μην αναγκαστούμε να ξανακλείσουμε.

Παρακαλούμε  να ενημερωθείτε μαζί με τα παιδιά σας για το νέο ωρολόγιο πρόγραμμα, για τις ώρες διδασκαλίας και διαλειμμάτων, για τις αίθουσες διδασκαλίας και τους χώρους προαυλισμού και τις εισόδους του κάθε τμήματος. Μαζί με τους κανόνες για την υποχρεωτική μάσκας, τη συχνή χρήση αντισηπτικού, αλλά και άλλων μέτρων που συμπεριλαμβάνονται στο αρχείο «Οδηγίες επαναλειτουργίες», προστίθεται και το μέτρο του αυτοδιαγνωστικού ελέγχου (self test).

Παρακαλούμε να διαβάσετε την ΚΥΑ και να προμηθευτείτε από το φαρμακείο  δωρεάν με το ΑΜΚΑ του παιδιού σας το self test. Ο έλεγχος διενεργείται δύο (2) φορές, προ Δευτέρας και Πέμπτης και πριν από την έναρξη των μαθημάτων. Ο έλεγχος συνιστάται να διενεργείται έως και είκοσι τέσσερις (24) ώρες πριν από την προσέλευση στην σχολική μονάδα υπό τη δική σας  επιμέλεια και επίβλεψη.

Κατόπιν επισκέπτεστε την ηλεκτρονική πλατφόρμα self-testing.gov.gr η οποία είναι προσβάσιμη μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης (gov.gr – ΕΨΠ) και αφού επιλέξετε την κατηγορία «Σχολική Κάρτα για Covid -19» στην συνέχεια, με τους κωδικούς taxisnet, ακολουθείτε τη διαδικασία υποβολής του αποτελέσματος. Εάν το αποτέλεσμα είναι αρνητικό, εκτυπώνετε από την ηλεκτρονική πλατφόρμα την σχολική κάρτα αρνητικού αποτελέσματος. Εάν το αποτέλεσμα είναι θετικό, εκδίδεται από την πλατφόρμα σχολική κάρτα θετικού αποτελέσματος, την οποία εκτυπώνετε και στη συνέχεια μεταβαίνετε εντός είκοσι τεσσάρων (24) ωρών σε μια από τις δημόσιες δομές, όπως αυτές είναι αναρτημένες στην πλατφόρμα selftesting.gov.gr, για δωρεάν επαναληπτικό έλεγχο. Μέχρι να μεταβείτε στη δημόσια δομή, οι διαγνωσθέντες/είσες θετικοί/ες μαθητές/τριες και οι οικείοι τους παραμένουν σε κατ’ οίκον περιορισμό, ακολουθώντας τις σχετικές οδηγίες του Εθνικού Οργανισμού Δημόσιας Υγείας (ΕΟΔΥ). Στην περίπτωση κατά την οποία ο δωρεάν επαναληπτικός έλεγχος είναι θετικός, ακολουθείται το Πρωτόκολλο του ΕΟΔΥ.

Εάν ο δωρεάν επαναληπτικός έλεγχος είναι αρνητικός, εκδίδεται σχετική βεβαίωση από δημόσια δομή, με την οποία βεβαιώνεται το αρνητικό αποτέλεσμα. Στην περίπτωση αυτή, ο/η μαθητής/τρια επιστρέφει στον χώρο της σχολικής μονάδας, επιδεικνύοντας την ως άνω βεβαίωση.

Σε περίπτωση αδυναμίας εκτύπωσης της σχολικής κάρτας COVID 19, μπορείτε  να τη συμπληρώσετε χειρόγραφα  και να την υπογράψετε (δείτε το πρότυπο στο τέλος της ΚΥΑ).

Επίσης μπορείτε να επιλέξετε αντί του δωρεάν αυτοδιαγνωστικού ελέγχου   τη διεξαγωγή διαγνωστικού ελέγχου (rapid test ή PCR test) από επαγγελματία υγείας, είτε δωρεάν σε δημόσια δομή, στην οποία παρέχεται η σχετική δυνατότητα, είτε με επιβάρυνσή τους σε ιδιωτική δομή, εντός εβδομήντα δύο (72) ωρών πριν από την Δευτέρα.

Ευχόμαστε όλοι οι μαθητές μας, τη Δευτέρα 10 Μαΐου 2021,  να προσέλθουν στο σχολείο έχοντας μαζί τους τη σχολική κάρτα (βεβαίωση αρνητικού τεστ) την οποία θα επιδείξουν στον εκπαιδευτικό την πρώτη ώρα διδασκαλίας. Οι μαθητές θα κρατήσουν τη σχολική κάρτα  στη τσάντα τους μέχρι την διενέργεια του επόμενου αυτοδιαγνωστικού ελέγχου. Στην περίπτωση που μαθητής/τρια δεν επιδείξει την σχολική κάρτα κατά την είσοδό του/της στην τάξη, δεν γίνεται δεκτός/ή, λαμβάνει απουσία και απομακρύνεται από την σχολική μονάδα.

Καλή αντάμωση!