Το ευρωπαϊκό πρόγραμμα “BE PART – Υouth–Led Development for School’s Participatory Management” στοχεύει στην ανάπτυξη, υλοποίηση και αξιολόγηση μιας καινοτόμου προσέγγισης για τους μαθητές που θα εφαρμοστεί σε κανονικά σχολεία, προωθώντας την ενσωμάτωση στην εκπαίδευση, τη συμμετοχική εκπαίδευση, την προώθηση των ικανοτήτων του πολίτη και την προώθηση κοινών αξιών.
Αφορά μαθητές, ηλικίας 13-15 ετών από ευάλωτες ομάδες, οι οποίοι θα συμμετάσχουν στη διαδικασία λήψης αποφάσεων των σχολείων τους και κατ ‘αυτόν τον τρόπο, θα αποκτήσουν και / ή θα αναπτύξουν τις ατομικές τους ικανότητες και τελικά την κοινωνική τους ένταξη. Παράλληλα με την προσωπική τους ανάπτυξη, εφαρμόζοντας τη μεθοδολογία BE PART, οι μαθητές θα ενεργούν επίσης ως παράγοντες καινοτόμου και θετικής αλλαγής της διαδικασίας διαχείρισης των σχολείων τους, εφαρμόζοντας μια δέσμη πρωτοβουλιών με βάση τα μοντέλα συμμετοχής των μαθητών. Σε αυτά τα μοντέλα, οι μαθητές και οι καθηγητές συνεργάζονται μεταξύ τους για να συνδημιουργήσουν στρατηγικές και πρωτοβουλίες, καθώς και να παρακολουθήσουν και να αξιολογήσουν από κοινού το σχολικό σχέδιο.
Το 2ο Γυμνάσιο Γέρακα είναι το μοναδικό ελληνικό σχολείο που συμμετέχει ως εταίρος σε ERASMUS+ KA3 – χάραξη πολιτικής. Το πρόγραμμα ξεκίνησε τον Δεκέμβριο του 2019 και έχει διάρκεια 36 μήνες.
Συντονιστής: Mentortec (Πορτογαλία)
Εταίροι: Universidade do Porto (Πορτογαλία), Escola Secundária de Paços de Ferreira (Πορτογαλία), Platoniq Sistema Cultural (Ισπανία), Escola Virolei (Ισπανία), Action Synergy (Ελλάδα), 2ο Γυμνάσιο Γέρακα (Ελλάδα), Valmieras Pargaujas sakumskola (Λετονία)
Ο ρόλος του 2ου Γυμνασίου Γέρακα στο πρόγραμμα
Ως ένας από τους εταίρους του BE PART, το σχολείο μας θα συμμετάσχει σε όλα τα πακέτα εργασίας (Working Package, WP), αλλά κυρίως στις φάσεις υλοποίησης. Έτσι, το σχολείο θα συμμετάσχει ενεργά στο WP3 και στο WP4.
Ως εκ τούτου, στο πλαίσιο του WP1, το σχολείο θα συμβάλει στην αναγνώριση και ανάλυση των μοντέλων συμμετοχής των μαθητών (Models of Youth Participation, MYP), στο Εγχειρίδιο MYP, στην επιλογή του MYP και θα σχεδιάσει τα τοπικά σχέδια δράσης.
Στο WP2 το σχολείο θα υποστηρίξει την ανάπτυξη κατευθυντήριων γραμμών για τη διαδικασία δημιουργίας και συν-δημιουργίας καθώς και τον σχεδιασμό του προγράμματος Building Capacity Teacher. Θα συμμετάσχει επίσης στα δύο μαθήματα προγράμματος Building Capacity Teacher.
Στο WP3, θα σχεδιάσει τα τοπικά σχέδια δράσης MYP στα σχολεία που ακολουθούν τον οδηγό MYP, θα να εφαρμόσει τα τοπικά σχέδια δράσης MYP ενώ θα συμβάλει στην αξιολόγηση των εμπειριών. Θα συντάξει επίσης την τοπική έκθεση σχετικά με τα σχέδια δράσης MYP που έχουν τεθεί σε εφαρμογή.
Στο πλαίσιο του WP4, θα υποστηρίξει το σχεδιασμό του μοντέλου BE PART Led Youth, θα συμβάλλει στη μεθοδολογία για εργαστήρια με εμπειρογνώμονες, θα συμμετέχει στο εθνικό εργαστήριο και θα υποστηρίξει την ανάπτυξη της έκθεσης με τα εθνικά πορίσματα.
Για το WP5, το σχολείο θα έχει το εξής ρόλο:
- υποστήριξη της δημιουργίας κατευθυντήριων γραμμών και εργαλείων για την υλοποίηση των δραστηριοτήτων του WP, συμπεριλαμβανομένης της στρατηγικής και εργαλείων επικοινωνίας και διάδοσης.
- Υποστήριξη της εκπόνησης ενός εθνικού σχεδίου δράσης και εκτέλεση των δραστηριοτήτων επικοινωνίας και διάδοσης ανάλογα.
- Εκτέλεση δραστηριοτήτων επικοινωνίας και διάδοσης σε εθνικό και κοινοτικό επίπεδο.
- Οργάνωση τοπικών εκδηλώσεων μικρής κλίμακας.
- Προώθηση και φιλοξενία 2 φοιτητών διεθνών κινητικών δράσεων.
- Συμβολή στην οργάνωση της τελικής διάσκεψης και παρακολούθησή της.
- Υποστήριξη του ορισμού της στρατηγικής εκμετάλλευσης.
- Δημιουργία αναφοράς για τον συντονιστή ανά τετράμηνο.
Στο WP6, το σχολείο θα έχει το εξής ρόλο:
- Υποστήριξη της δημιουργίας κατευθυντήριων γραμμών και εργαλείων για την υλοποίηση δραστηριοτήτων WP, συμπεριλαμβανομένου του σχεδίου ποιότητας.
- Συμμετοχή ενεργά σε όλες τις δραστηριότητες αξιολόγησης της ποιότητας και συνεπώς συνεργασία για την αξιολόγηση του έργου.
- Εφαρμογή εργαλείων ποιότητας στις εκδηλώσεις και δραστηριότητες που αναπτύσσονται και εκπόνηση ποιοτικής έκθεσης σχετικά με τα αποτελέσματα.
- Οργάνωση της ομάδας εστίασης αξιολόγησης (focus group).
- Εκπόνηση σύντομης έκθεσης εφαρμογής για την εκδήλωση της ομάδας εστίασης (focus group).
- Δημιουργία αναφοράς για τον συντονιστή ανά τετράμηνο.
Για το WP7, το σχολείο θα έχει τον εξής ρόλο:
- Συμβολή στη διασφάλιση της ομαλής υλοποίησης και επικοινωνίας του έργου και της συνολικής διαχείρισης των δραστηριοτήτων που σχετίζονται με τις ευθύνες του στην υλοποίηση του έργου.
- Διασφάλιση της τακτικής επικοινωνίας και υποβολής εκθέσεων στον συντονιστή (τεχνική και οικονομική εκτέλεση).
- Συμμετοχή σε όλες τις συνεδριάσεις του έργου, παρακολούθηση συνεδριάσεων σε απόσταση.
Πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος
Εγχειρίδιο Μοντέλων Συμμετοχής Νέων
Σεμινάριο ανάπτυξης ικανοτήτων καθηγητών
Παρουσίαση στο 27ο Συνέδριο Ελλήνων Εκπαιδευτικών Ευρώπης
1η διαδικτυακή συνάντηση των σχολείων
2η διαδικτυακή συνάντηση των σχολείων
Ερωτηματολόγιο και αποδελτίωση
Διάχυση του προγράμματος στους μαθητές
Διάχυση του προγράμματος στους γονείς
Διάχυση του προγράμματος στα Δημοτικά
Η Φωνή του Γέρακα για την εκδήλωση με θέμα την Ατομική και Συλλογική Ευθύνη
3η διαδικτυακή συνάντηση μαθητών
4η διαδικτυακή συνάντηση μαθητών
Εβδομάδα Ενεργών Πολιτών “ACT – ACTive Citizenship”
Mοντέλο Συμμετοχής Νέων – yMIND_GP1_Method_Handpout_GR
3ήμερη Διεθνική Συνάντηση στην Πορτογαλία
3ήμερη Διεθνική Συνάντηση στην Αθήνα
Εκδήλωση – “Για ένα σχολείο ειρήνης, συνύπαρξης, συμπερίληψης”
Παρουσίαση στο Δίκτυο ΣΗ.ΜΑ. – Α.Ε.Π.
Συνέδριο στο Πανεπιστήμιο του Πόρτο